درب مرکب یا کامپوزیت چیست؟

همانطور که از نام آن مشخص است، یک درب مرکب یا Composite از مواد مختلفی ساخته شده است با این وجود، در حالی که از طیف وسیعی از درب ها می توان به عنوان درب کامپوزیتی نام برد، این اصطلاح معمولاً به نوع خاصی از درب اشاره دارد. به طور معمول، یک درب ورودی کامپوزیت دارای پوسته تقویت شده با شیشه (GRP) است که می تواند برای انواع مختلفی از سبک ها و قالب ها قالب ریزی شود.

پوست GRP کمک می کند تا درها بسیار سخت، مقاوم و ضد آب شوند. پایه درب به طور معمول یک فولاد، فلز با هسته فوم پلی اورتان است. آن ها می توانند REBATE دو برابر عایق اضافی یا منفرد ساده تری داشته باشند.( REBATE به شیاری در لبه عمودی درب گفته می شود که فضای مناسبی بین درب و قاب ایجاد می کند و کیفیت گرمایی درب را افزایش می دهد.)

مزایای درب کامپوزیت

درب کامپوزیت یک گزینه عملی و کاربردی برای ورودی منزل است، زیرا بسیار مستحکم و در برابر آب و هوا مقاوم هستند.

ساختار خارجی این درها از استحکام و ثبات فوق العاده ای برخوردار است، بنابراین بر خلاف گزینه های چوبی، هیچ گونه خطر تورم، جمع شدن یا تاب خوردگی وجود ندارد و درب نمی چسبد و به داخل نشت نمی کند.

درب های Composite همچنین از راندمان حرارتی بالایی برخوردار هستند و به گرم نگه داشتن خانه و صرفه جویی در مصرف انرژی کمک می کنند. مقررات فعلی ساختمان به درهای تعویضی با مقدار U 1.8 W / m2 اجازه نصب می دهد. درهای مرکب دارای ارزش U کم هستند و به احتمال زیاد از این الزامات فراتر می روند. به لطف مواد استفاده شده، درب کامپوزیت یکی از بهترین درب ها برای امنیت خانه است.علاوه بر مزایای کاربردی، درب های مرکب اغلب به دلیل ویژگی های زیبایی آنها انتخاب می شوند. با توجه به ماهیت GRP، پانل های بیرونی بسیار متنوع تر از نمونه های PVCu هستند که باعث می شود طیف گسترده تری از رنگ ها موجود باشد. آنها همچنین در سبک های مختلف مانند طرح چوب وجود دارند ، در حالی که نیازی به رنگ آمیزی منظم و نگهداری درب های چوبی ندارند.

 

درب کامپوزیت چیست؟

آیا درب کامپوزیت از درب های PVCu بهتر هستند؟

دربهای کامپوزیت مزایای زیادی دارند، به همین دلیل قیمت آنها از درب های جلو PVCu گران تر است. توزین مزایا به میزان هزینه شما بستگی دارد. درب های PVCu همچنین می توانند سطح بالایی از مصرف انرژی و امنیت را برای خانه داشته باشند و در طیف گسترده ای از سبک ها در دسترس هستند، اما درب مرکب یا کامپوزیت در همه این موارد کاربردی تر و بهتر است. استحکام و کیفیت بالای درب به طور کلی آن را از سبک های PVCu متمایز می کند.

هزینه و عمر درب های کامپوزیت چقدر است؟

درب کامپوزیت جایگزینی برتر برای درب های PVCu است و به همین ترتیب می توانید انتظار قیمت بالایی را داشته باشید. برای دربهای مرکب یا کامپوزیت اصلی ، انتظار پرداخت از ۵ میلیون تومان به بالا به همراه هزینه نصب را داشته باشید، اما بسته به برند، طرح و شیشه ای که انتخاب می کنید، این هزینه می تواند به سرعت افزایش یابد.

بیشتر تامین کنندگان درب های کامپوزیت ضمانت های طولانی مدت ارائه می دهند. چون همان طور که گفته شد، درب های Composite بسیار مقاوم و مستحکم هستند. به طور کلی ۱۰ سال یک پیشنهاد استاندارد برای بسیاری از برندهای درب مرکب است. با این حال، یک درب اصلی کامپوزیت مجهز که به صورت حرفه ای طراحی شده است، عمر بسیار بیشتری دارد و باید حدود ۲۰-۳۰ سال دوام داشته باشد.

آیا درب های کامپوزیت ارزش هزینه کردن را دارند؟

به دلیل ماندگاری و ویژگی های حرارتی قوی، دربهای مرکب یا کامپوزیت ارزش هزینه کردن را دارند. برای دوستداران محیط زیست، تصور خرید درب ورودی کامپوزیت، اجزای پلاستیکی و این گونه مواد شاید چندان جالب نباشد. با این حال، با ارزش U باعث کاهش اتلاف گرما و در نتیجه مصرف انرژی می شود و احتمال دارد ۳۰ سال یا بیشتر دوام بیاورد. به عبارتی با خرید درهای مرکب یا کامپوزیتی یک سرمایه گذاری اقتصادی بلند مدت و در نتیجه سود خواهید کرد. برخی از شرکت ها درب کامپوزیتی ساخته شده از پلاستیک های بازیافتی با ردپای کم کربن را نیز ارائه می دهند و این امر به کاهش تأثیر خرید شما بر محیط زیست کمک می کند. این گزینه برای شما که دوستدار محیط زیست هستید، انتخاب خوبی خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *