درب حیاط

برای انتخاب درب حیاط در کردستان بابد گفت ورودی و نمای ساختمان تاثیر بسیار زیادی در زیبایی نمای ساختمان شما دارد. انواع مختلفی از درب‌ حیاط در کردستان در بازار به فروش می‌رسند. درب‌های آهنی و فلزی، چوبی، فایبر گلاس و درب استیل و چند نمونه از انواع درب‌های حیاط ساختمان هستند. در ادامه درباره درب حیاط در کردستان بیشتر آشنا خواهید شد.

درب حیاط در کردستان نیز از استقبال خوبی برخوردار است,در ادامه در مورد این مطلب توضیح بیشتری خواهیم داد,با ما همراه باشید.متریال پایه برای ساخت تمام انواع درب حیاط در کردستان, آهن است. تمام قطعات این مدل درب زیبا که به اصطلاح فر داده میشود از چهارسوهای فلزی تشکیل میشود. به همین دلیل دربهای فرفورژه پایدارای و استحام بسیار بالایی دارند.برای آشنایی بیشتر با انواع درب فلزی ساختمان و انتخاب بهترین نوع درب حیاط در ادامه مطلب همراه ما باشید.

درب ها از دیرباز در سراسر جهان یکی از عوامل مهم  برطرف کننده نیازهای غریزی انسان، یعنی امنیت و دما بوده و همواره تعیین کننده محل رفت و آمد ما و عنصر مهمی در طراحی داخلی و خارجی محسوب می شوند.

درب های ورودی ساختمان انواع مختلفی دارند که یکی از پر مصرف ترین و پرکاربردترین نوع درب در میان درب های ساختمانی، درب آهنی ساده حیاطی می باشد. از آنجایی که درب ورودی ساختمان تاثیر بسزایی در نمای خارجی خانه دارد، دقت در انتخاب درب حیاط مناسب و انتخاب چگونگی درب ورودی ساختمان و درب حیاط امری مهم و ضروریست.

خرید درب حیاط در کردستان
خرید درب حیاط در کردستان

اجزا و عناصر درب ورودی ساختمان

درب ورودی ساختمان متشکل از دماغه، چهارچوب، یراق آلات، کتیبه، شاخک نصب و.. می باشد.

۱. لنگه: قسمتی از درب است که در چهارچوب قرار می گیرد که می تواند ثابت یا متحرک باشد.

۲. قاب: همان چهارچوب است که لنگه درب حیاط در آن قرار می گیرد که یکی از نکات مهم در ساخت  درب آهنی ساخت چهارچوب قوی و تراز بودن آن می باشد.

۳. کتیبه: قسمتی از درب که می توان بالا و یا اطراف درب به صورت ثابت باشد.

۴. دماغه: قسمتی از ناحیه درب که روی چهارچوب می خوابد.

۵. یراق آلات : قسمتی از لوازم درب است که به منظور باز و بسته شدن درب  (قفل و لولا) به کار برده می شود.

اما موضوع دیگری که درباره ی درب می توان مورد بررسی قرار داد جهت بازو بسته شدن درب است.

مرسوم ترین نوع درب حیاط، درب لولایی است که در ساختمان های مسکونی کاربرد دارد. اما اینکه بازشوی درب فلزی حیاط شما به داخل بازشو باشد و یا بیرون باز شو به ظاهر انتخاب ساده ایست اما اگر دقت کافی در انتخاب نوع باز شوی آن نشود ممکن است در زمان باز بودن مزاحمت ایجاد کند.

معمولا درب های ورودی حیاط داخل باز شو هستند مگر اینکه فضای کافی در خانه نداشته باشیم البته انتخاب جهت بازشو درب حیاط بر میزان دید داخل در زمان باز شدن نیز تاثیر دارد و اگر برایتان مهم است که در لحظه باز بودن درب داخل ساختمان یا حیاط دیده نشود نیز باید به این موضوع اهمیت دهیم  واین امکان برای ما فراهم نباشد، در آن زمان هست که درب با جهت بیرون بازشو را پیشنهاد می کنیم.

نکات مهم در انتخاب و خرید درب حیاط در کردستان

مرغوب ترین فلزات، چهار چوب، قفل فلزی، رنگ های پایدار، و لنگه های محکم درب برای تولید انواع درب حیاط در کردستان در صنعت به کار می روند؛ همچنین از بهترین رنگ ها و بادوام ترین پوشش الکترواستاتیک برای محافظت درب استفاده می شود.عوامل مختلفی در کیفیت، زیبایی و خصوصا امنیت یک درب فلزی دارای اهمیت بوده که مهم‌ترین آن‌ها به شرح ذیل می‌باشد

خرید درب حیاط در کردستان
خرید درب حیاط در کردستان

۱- جنس درب حیاط 

 درب‌ها از جنس‌های مختلفی تهیه می‌شوند. درب‌های چوبی از جمله قدیمی‌ترین درب‌ها هستند اما با ورود فلزات به عرصه صنعت، استفاده از آهن در ساخت درب‌ها گسترش یافت؛ به گونه‌ای که امروزه اکثر مبادی ورودی ساختمان‌ها به درب‌های فلزی تجهیز می‌شوند.

مقاومت در برابر عوامل طبیعی، امنیت بیشتر، دارا بودن قابلیت ماشین کاری و پیاده سازی طرح‌های مختلف بر روی فلزات از جمله مواردی است که باعث شده استفاده از فلزات در ساخت درب‌ها با اقبال بیشتری روبرو گردد. درب های تولید شرکت آهن فراز با استفاده از ورق و پوفیل های فولادی فایبریک و استاندارد تولید و به بازار عرضه می گردند. استفاده از این نوع ورق و پروفیل که با جوش CO۲ به یکدیگر متصل می گردد، باعث افزایش چشمگیر استحکام و امنیت درب می گردد.

۲- امنیت درب حیاط

درب‌ها اولین و مهم‌ترین بخش از ساختمان‌ها و بناها در ایجاد امنیت می‌باشند که از ورود افراد متفرقه به داخل بنا جلوگیری می‌نمایند. یک درب فلزی مناسب، علاوه بر زیبایی بایستی از امنیت بالایی نیز برخوردار باشد.

شرکت آهن فراز با نوآوری در طراحی درب‌ فلزی و همچنین استفاده از پروفیل‌ها و صفحات فولادی مرغوب در ساخت درب‌های فلزی، علاوه بر تولید سازه‌ای ایمن، درب‌ زیبا با انواع طرح‌های متنوع ارائه می‌نماید.

درب حیاط در کردستان بطور عام و درب فرفورژه بطور خاص ؛ در برابر سرما و گرما مقاوم هستند. با آب و آتش از بین نمیروند. در برابر ضربه مقاوم هستند. در برابر نفوذ سارقین و … بیشترین ایستادگی را دارند. در طول زمان در برابر پوسیدگی و خوردگی بهترین گزینه هستند.

۳- ابعاد و اندازه درب حیاط:

با توجه به اینکه درب‌ها در ابعاد و اندازه‌های متفاوتی ساخته می‌شوند، تعیین ابعاد آن‌ها با توجه به نوع کارایی اهمیت می‌یابد. به عنوان مثال درب‌ فلزی حیاط که وسایل نقلیه (از جمله خودرو و موتور سیکلت) از آن‌ها عبور می‌نماید، بزرگتر از درب‌های نفر رو است.

۴- رنگ درب حیاط: 

انتخاب نوع پوشش درب‌ فلزی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا اولین لایه محافظتی درب فلزی در برابر زنگ زدگی و خوردگی، همین پوشش رنگی می‌باشد.

۵- طرح درب حیاط:

با توجه به اینکه درب‌ها نقش به سزایی در زیبایی نمای ساختمان دارا می‌باشند، انتخاب درب فلزی با طرح و نقش مناسب، همراه با حفظ امنیت می‌تواند به بهبود جلوه بصری نمای ساختمان کمک نماید. از این رو شرکت آهن فراز با به کارگیری تکنولوژی روز دنیا و استفاده از ماشین آلات صنعتی، انواع درب‌های فلزی لیزری با طرح‌های متنوع ارائه می‌نماید.

۶-  قفل‌ و لولا درب حیاط :

قفل‌ و لولا یکی از مهم‌ترین بخش ها در تامین ایمنی درب‌ها، خصوصا درب‌ فلزی که در ورودی ساختمان‌ها و بناها قرار می‌گیرد، هستند. این متعلقات می‌بایست از استانداردهای ایمنی برخوردار بوده و کیفیت ‌آن‌ها به تایید مراجع ذیصلاح رسیده باشد.

همچنین امکان ساخت و تولید درب حیاط در کردستان با طرح و مدل مورد نظر شما نیز امکان پذیر بوده و الته کارشناسان شرکت آهن فراز می توانند شمارا در انتخاب درب زیبا متناسب با نمای ساختمان شما همراهی کنند.

البته لازم به ذکر است  در زمان سفارش یک درب فلزی بهتر است قفل های کمکی را نیز چاشنی کارکرده تا امنیت ورودی ساختمان دو چندان شود. درب فلزی و درب حیاط در کردستان تولید شرکت آهن فراز قابلیت نصب انواع قفل و لولا و یراق آلات متفاوتی بر روی درب فلزی و درب حیاط استفاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به خدمات ما نیاز دارید؟ تماس بگیرید