انواع مدل های درب ریلی

درب های ریلی از تنوع بالایی در طراحی برخوردار هستند که رایج ترین انواع آن ها را در ادامه مقاله معرفی می نماییم.

درب کشویی Bypass

کاربردی ترین نوع از دربهای کشویی، درب های Bypass هستند که برای فضاهای کوچک مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا این درب ها نیازی به فضای بازشو ندارند. با بهره گیری از ریل بالا و پایین و حرکت درب بر روی ریل به سمت چپ و یا راست، درب باز و بسته می شود. لازم به ذکر است، اجرای درب بصورت Bypass نیاز به عرض کافی برای قرار گرفتن ریل ها دارد.

شرکت آهن فراز تولیدکننده انواع درب داخلی اتاق و سرویس بهداشتی می باشد و در صورت سفارش کارفرمایان محترم، بازشوی درب به صورت ریلی طراحی و اجرا می گردد.

درب ریلی Pocket

این درب نیز برای فضاهای کوچک مناسب می باشد و در مقایسه با درب Bypass می تواند ابعاد کوچکتری داشته باشد. درب های Pocket فاقد لولا بوده و با حرکت بر روی ریل، در داخل دیوار می رود.

درب کشویی تاشو و یا Bi-Fold

درب کشویی تاشو  فاقد ریل می باشد و از چند بخش تشکیل شده که قابلیت تا شدن دارند. در نتیجه در مقایسه با درب های لولاخور، نیاز به فضای بازشوی کمتری دارند. این درب ها در عرض کم هم قابل اجرا هستند.

در ادامه به بررسی بیشتر این درب ها می پردازیم.

انواع مدل های درب ریلی

درب های فرانسوی ریلی

درب فرانسوی در واقع همان درب های دو لنگه هستند که به عنوان درب داخلی و یا ورودی مورد استقاده قرار می گیرند. طراحی درب فرانسوی همراه با چندین پنل و با ترکیبی از شیشه رایج می باشد. متریال متنوعی از جمله چوب، آلومنیوم و … برای فریم های درب که در برگیرنده شیشه ها ست، استفاده می شود. طراحی درب های فرانسوی به صورت ریلی نیز امکان پذیر می باشد.

درب ریلی تاشو

همانطور که ذکر شد درب های تاشو یا همان Bi-fold ؛ دارای چندین پنل بوده که برای باز شدن همگی در یک راستا جمع می شوند. اگرچه این درب ها بنام درهای ریلی شناخته شده اند، اما عملا هیچ گونه ریلی در ساختار آن بکار برده نشده است.

قابلیت طراحی درب های تاشو با ۲ تا ۶ پنل وجود دارد. بدیهی است که تعداد پنل کم برای محیط های کوچک مناسب خواهد یود. البته طراحی این درب ها با بیش از ۶ پنل نیز امکان پذیر می باشد. از آنجایی که ابعاد درب های تاشو زیاد می باشد، هزینه نهایی آن نیز بالا خواهد بود.

درب های تاشوی چوبی به عنوان درب های داخلی در خانه ها کاربردی هستند. چوب ظاهری کلاسیک و شیک را به محیط می دهد و سطح آن را می توان با رنگ و یا روکش چوب پوشش داد. لازم به ذکر است، چوب های نرم در مقایسه با چوب های سخت، هزینه کمتری دارند.

برای درب های باغ و یا تراس نیز می توان از ترکیب آلومینیوم و شیشه استفاده نمود. آلومینیوم از جمله متریال کاربردی برای فریم درب های تاشو است، زیرا هم ماندگاری بالایی داشته و هم به مراقبت زیادی نیاز ندارد. برای پنل نیز می توان از شیشه های نشکن بهره برد. شیشه نه تنها باعث می شود از نور طبیعی بهره گرفته شود، بلکه محیط نیز بزرگتر و روشن تر به نظر می رسد.

درب های آکاردئونی

یکی از ارزانترین درب های ریلی، درب آکاردئونی می باشد. همانطور که از نامش مشخص است، همانند یک آکاردئون باز و بسته می شود و کمترین فضای ممکن را اشغال می کند.

متریال کاربردی برای انواع درب ریلی

متریال باید متناسب با محیط و نیاز شما انتخاب گردد. در ادامه رایج ترین متریال برای این درب ها را بیان خواهیم کرد.

چوب: از جمله کاربردی ترین و بهترین متریال برای انواع درب های ریلی می باشد. حس کلاسیک، زیبایی، ماندگاری بالا و نیاز به مراقبت نسبتاً کم از جمله ویژگی های چوب می باشد

آلومینیوم: درب های آلومینیومی ظاهری ساده و شیک برای محیط پاسیو دارند. وزن سبک، ماندگاری بالا، نیاز به مراقبت کم و عدم خش پذیری از جمله بارزترین ویژگی های این متریال می باشد.

فایبرگلاس: از آنجایی که این متریال ظاهری مشابه چوب دارد، زیبا بوده ولی قیمت مناسب تری دارد. استفاده بهینه از انرژی، ماندگاری بالا، نیاز به نگهداری کم و مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی از جمله خصوصیات فایبرگلاس می باشد.

وینیل: این متریال به مصرف بهینه انرژی کمک می کند، علاوه بر این، در برابر حرارت مقاوم بوده و ارزان ترین متریال برای تولید این درب ها است.

استیل: مقاوم ترین و ماندگارترین متریال برای ساخت درب های ریلی ، استیل می باشد که علاوه بر قیمت پایین، در برابر تغییرات آب و هوایی نیز مقاوم است. هر چند نیاز به رنگ آمیزی مرتب دارد.

بنابراین بهتر است با توجه به نیاز، شرایط آب و هوایی، بودجه و از همه مهم تر فضایی که قصد استفاده از درب را دارید، متریال مورد نظر را انتخاب نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *