آشنایی با انواع قفل درب آپارتمان، حیاط و پارکینگ

استفاده از قفل ها برای تامین امنیت یک خانه بسیار موثر است . وجود قفل در درب ها باعث می شود تا این قفل ها با یک کلید مختص به خودش باز شوند. همچنین از گذشته های دور تا به اکنون برای تامین امنیت و جلوگیری از سرقت ، از قفل ها در قفسه ها ، گنجه ها و همچنین بسته نگه داشتن درب های ورودی مورد استفاده قرار می گرفت . امروزه با طراحی های متنوعی که سازندگان قفل انجام می دهند قفل هایی با طرح های متفاوت و با امنیت بسیار بالا وجود.

در انتخاب قفل درب آپارتمان چه نکته ای را باید مدنظر داشت؟

از آنجایی که مهمترین دلیل استفاده از قفل درب، تامین امنیت و جلوگیری از سرقت می باشد پس باید در انتخاب انواع قفل درب مناسب دقت لازم را داشته باشیم تا قفل هایی با مقاومت و امنیت بالا را برای دربهای آپارتمان خود انتخاب کنیم. از طرفی مسئله ایمنی را نباید فراموش کنید و سعی کنید محصولاتی را انتخاب نمایید که به شکل شایسته تری ضامن امنیت شما هستند.

به طور مثال قفل هایی را برای ورودی خود انتخاب کنید که زبانه آنها به صورت مخفی و خارج از دید طراحی شده اند. محصولاتی که در برابر ضربه و لرزش مقاوم هستند و در هیچ حالت غیر معمولی باز نمی شوند نیز می توانند گزینه های بهتری نسبت به قفل های معمولی باشند. در نهایت به جنس آلیاژ قفل، نحوه نصب و سایر نکات مهم توجه نموده و محصولی را خریداری کنید که از گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش برخوردار باشد.

چه قفلی مناسب درب ورودی آپارتمان می باشد؟

موقع خرید قفل درب آپارتمان به این نکته توجه داشته باشید که نوع دستگیره ی درب منزل شما از چه نوعی می باشد. به طور مثال اگر شما یکی از انواع مدل های دستگیره رزوت را برای درب ورودی آپارتمان خود انتخاب نموده اید حتماً می بایست برای باز و بسته کردن دربهای خود از قفل های مخصوص رزوتی یا سوئیچی بهره بگیرید. برای انواع دیگر دستگیره نیز می توانید یکی از دو مدل قفل سوئیچی یا ضد سرقت را انتخاب نمایید.

"آشنایی

از انواع قفل درب آپارتمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

همان‌طور که اشاره کردیم قفل درب‌ها انواع متفاوتی دارند و براساس نیاز یا موقعیت‌های مختلف، کاربردهای مختلفی را ارائه می‌دهند. در ادامه به معرفی انواع قفـل درب آپارتمان می‌پردازیم.

  • قفل چفت کلیدخور
  • قفل‌های توپی
  • قفل‌های هوشمند
  • قفل‌های ضد سرقت
  • قفل‌های اهرمی استوانه‌ای
  • قفل‌های سوئیچی

آشنایی با اجزای مختلف یک قفل

اجزای مختلف قفل ها به شرح زیر می باشد:

انواع قفل درب

سیلندر قفل

سیلندر یا همان قسمتی که ما به آن مغزی قفل می گویم محدوده ای است که کلید در ان قرار می گیرد و باعث حرکت و چرخش کلید داخل قفل می شود و دارای شیارهای می باشد که تنها در صورت مطابقت کامل این شیارها با شیارهای روی کلید قفل باز می شود.

قفل ها براساس سیلن

در به دو دسته تک سیلندر و دو سیلندری تقسیم می شوند. قفل های تک سیلندری دقیقا قفل هایی هستند که از یک سمت کلید میخورند و معمولا از خارج خانه قفل می شوند و در داخل فقی یک دستگیره دارند که کار کلید را انجام می دهد.
قفل های دو سیلندری هم که از دو طرف کلید خور هستند و برای این است که از داخل کسی بدون کلید نتواند درب را قفل کند.

چفت قفل

چفت قفل درواقع همان قسمتی از قفل است که قفل در ان چفت شده و باعث قفل شدن درب می شود. درون سلندر قسمت هایی بنام پین وجود دارد که با چرخش داخل چفت قرار می گیرند که چفت را در قسمت مقابل دربهایی که قفل روی ان سوار شده است قرار می دهند.

باکس قفل

به قسمتی از درب که قفل در ان بسته می شود باکس قفل گفته می شود که در قسمت دیگر دربی که قفل روی ان بسته شده است بصورت یک حفره با سایز مشخص و استاندارد شکل می گیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *